Чим менше змагань залишається до кінця ралійного чемпіонату Литви – тим ближче українські спортсмени до нових титулів.
Насправді, четвертий етап литовського чемпіонату, Rokiškio Grand Rally 2025, був значно важчим, ніж це можна побачити, просто вивчаючи протоколи змагання. На перший погляд, список учасників цього етапу був хоч і великим, але не вражаючим – досить звичні для країн Балтії 63 екіпажі. Між тим, частина маршруту ралі входила також до заліку чемпіонату з ралі-спринту, внаслідок чого по дистанції деяких спецділянок проходило майже вдвічі більше автомобілів! А якщо ж додати, що частина з них була позашляховиками та UTV – стане ясно, що дороги поблизу міста Рокишкіс пережили не найкращий уїк-енд в своєму житті.
За словами одного з учасників ралі, триразового чемпіона України з ралі Євгена Сокура, під час повторних проїздів деякими ділянками колія була такою, що шансів обрати якусь іншу траєкторію в пілотів просто не було. Звісно ж, найбільше від цього страждали монопривідні автомобілі – до прикладу, різниця в часі проходження особливо важкої, дев’ятої спецділянки учасниками залікового класу LARC8, становила понад сім хвилин! В цьому непередбачуваному калейдоскопі пробитих коліс, погнутих дисків та понівечених підвісок виграти міг тільки той, хто був водночас швидким, стриманим та обережним.
На щастя, Фортуна цього разу була повністю на боці українців. Як розповів проекту «Ралі в Україні» Євген Сокур, вони зі Стасісом Тараіле також примудрились пробити два колеса – але сталось це буквально перед самим фінішем. А ось вже згадана СД9 для нашого екіпажу стала щасливою: якраз там вони зуміли уникнути жодних проблем і стрімко перемістились з четвертої позиції в класі на першу. Довести гонку до переможного фіналу все ще було непростою задачею – але інтернаціональний екіпаж із цим впорався на відмінно, здобувши таким чином першу перемогу за два роки спільних виступів в литовському чемпіонаті.
З іншого боку, треба відзначити, що одними лиш проблемами суперників пояснювати цей успіх було б некоректно. Зі слів Євгена Сокура, в їхньому екіпажі стає дедалі більше взаєморозуміння, а Стасіс відчутно прогресує, як водій. До того ж, певним чином на результат вплинули деякі зміни в коробці передач, зроблені перед цієї гонкою – внаслідок встановлення іншої передаточної пари в автомобіля дещо зросла максимальна швидкість. Все це в комплексі й призвело до того, що чергову гонку Тараіле та Сокур закінчили на першому місці в своєму заліку.
Аналогічним результатом закінчилось Rokiškio Grand Rally і для іншого українського тандему в складі Сергія Потійка та Івана Мішина. Втім, в даному випадку драматургія була дещо іншою: протягом всієї гонки наш екіпаж вів щільну боротьбу з литовцями Петрасом Щяучюнасом та Жилвінасом Юршисом. Фінал цієї дуелі був абсолютно непередбачуваним – адже за два допи до фінішу суперників розділяло всього 11 секунд! Край боротьбі поклав двигун в автомобілі литовців, який не витримав напруги і змусив їх зійти з траси на передостанній спецділянці – віддавши, таким чином, перемогу нашим землякам.
Відзначимо принагідно, що посівши сьоме місце в абсолютному заліку Rokiškio Grand Rally, Потійко та Мішин здобули таким чином свій кращий результат цього року. Ба більше: це стало найвищою фінішною позицією нашого екіпажу за вісім років їхніх виступів в Литві, тобто аж з 2018 року! Безперечно, як би не закінчився для Сергія та Івана нинішній чемпіонат – своє місце в їхній історії він вже посів.
Загалом, після чотирьох етапів чемпіонату Литви наші представники лідирують кожен у своєму заліку: Потійко з Мішиним в класі LARC3, Тараіле з Сокуром – в класі LARC8. Ситуація в Потійка дещо краща – адже він виграв всі чотири гонки, що відбулись, і відтак знаходиться дійсно в одному кроці від чемпіонства. Відрив Тараіле від суперників не настільки безпечний – але й Стасіс цілком спроможний утримати лідерство за умови стабільних виступів на двох етапах, що залишились. Наступна гонка, Rally Elektrėnai 2025, пройде вже скоро – на початку вересня; власне, вже там в цих питаннях може наступити повна ясність.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Rokiskio Grand Rali, Alfonsas Rakauskas, Nikitukas