
Звісно ж, в глибині душі ми хотіли більшого – якщо не перемоги, то, принаймні, подіуму. Поза всяких сумнівів, того самого прагнули й Антон з Павлом. Але за фактом, все стало ясно вже після передостаннього етапу португальської першості, Rallye Vidreiro Centro de Portugal, де Корзун з Кононовим спіткали купу проблем і фінішу не дістались.
Вже в той момент ситуація стала настільки прозорою, що головний суперник українців, Гільєрме Мейрелеш, зміг дозволити собі взагалі не поїхати на фінальну гонку. Третє місце в чемпіонаті з 90-відсотковою імовірністю залишалось за ним – ну, а перше було вже математично недосяжним; то нащо ж, в такому випадку, витрачати зайвий бюджет?

Втім, в наших представників ситуація перед фіналом була дещо складнішою. По-перше, Корзун ще зберігав, хоч і невеликі, шанси випередити Мейрелеша – щоправда, для цього треба було вигравати фінальний раунд чемпіонату, але все ж таки. Але програмою-мінімум було ще й захистити свою четверту позицію, яку в Антона за певних умов міг відібрати Педро Сільва – тож, на відміну від Мейрелеша, пропускати фінальне Rally de Lisboa українці аж ніяк не могли.
Віддамо належне португальцю: він зробив для реалізації свого плану все, що міг – навіть виграв дві спецділянки з 12 можливих. Але план Корзуна, як виявилось, був кращим: він хоч і демонстрував в ході гонки результати не вище шостого місця, але в підсумку здобув достатню кількість очок, аби втримати за собою підсумкове четверте місце в монопривідному чемпіонаті Португалії.

Що ж, без жодних сумнівів, сезон-2025 став кращим для екіпажу Корзуна та Кононова за три роки його виступів в португальському чемпіонаті. Як вже порахував колега Павло Скобленко, в середньому цього року українці набирали 11,2 очка на кожному етапі першості (для порівняння – торік цей показник становив 7,3 очка). Та й навіть без цих цифр можна сказати, що четверте фінальне місце в складному європейському чемпіонаті – це, безумовно, результат, яким можна пишатись.
Але ось що цікаво: якщо придивитись, то чемпіонат-2025 для Корзуна можна умовно поділити рівно навпіл. Половина гонок (причому не поспіль) пройшла для українця супер-успішно – одна перемога та три подіуми в чотирьох змаганнях. Інша ж половина стала майже провалом: два сходи і лише один фініш в заліковій зоні (власне, якраз вирішальний, в фіналі). І якщо знов повернутись до математики, то стане ясно: фактично 90% всіх очок за сезон Антон набрав в чотирьох гонках з восьми можливих.
Про що це говорить сторонньому спостерігачу, який не має доступу всередину команди і не знає якихось, імовірно, важливих нюансів? Очевидно, про те, що Корзуну з Кононовим наразі не вистачає лише одного: стабільності. Коли гонка «йде», коли стенограма «лягає», а автомобіль «летить» над дорогою – українці здатні випереджати абсолютно всіх суперників. Коли ж щось іде не за планом (а особливо, на початку змагання) – нашим навіть не завжди вдається дістатись фінішу.

Звісно ж, ми не знаємо, яке продовження оберуть для своєї кар’єри Антон Корзун та Павло Кононов. Проведуть ще сезон в моноприводі з метою все ж здобути нагороди португальського чемпіонату? Розширять програму виступів, додавши до неї старти в інших країнах? Чи взагалі зроблять крок в напрямку нової техніки, потенційно більш високого класу? Наразі про це говорити об’єктивно зарано.
Але абсолютно точно можна сказати одне. Якщо наступного сезону (де і на чому б він не проходив) Антон та Павло проведуть всі гонки так, як цього року для них пройшли чотири успішніші – без медалей наші співвітчизники точно не залишаться. Головне, що швидкість у наших спортсменів є – і це доведено чемпіонатом Португалії 2025 року!
Фото © BeFast Motorsport






