
Як ми вже повідомляли, екіпаж Сергія Потійка та Івана Мішина став математично недосяжним для суперників ще кілька тижнів тому, після Rally Elektrenai, яке було п’ятим етапом литовської першості. Можливо, саме це відчуття «виконаної справи» дещо вплинуло на результати українці під час шостого етапу, Rally Aukstaitija – принаймні, його першої частини.
Майже зі старту наші співвітчизники віддали ініціативу їхньому головному супернику в цьому сезоні, поляку Павелу Важни, який на фініші першого дня гонки випереджав Сергія Потійка більше, ніж на десять секунд. Більше того, протягом першої секції другого дня змагань цей розрив тільки збільшувався і в певний момент сягнув майже 18 секунд! Лиш на фінальних допах ралі Потійко з Мішиним зрештою додали в швидкості і відіграли майже половину цього відставання – але польський конкурент не припустився жодних помилок і довів справу до першої для себе перемоги в цьому сезоні.
Втім, на підсумковому становищі в турнірі це ніяк не позначилось: Важни залишився другим, програвши Потійку майже 30 очок! Що ж до Сергія з Іваном, то їхня перевага цього року була просто приголомшливою: з шести гонок сезону вони не виграли тільки одну (власне, якраз Rally Aukstaitija), причому ту, де очки нараховувались із коефіцієнтом 1,2. Парадоксально, але факт: оскільки в залік литовського чемпіонату йдуть п’ять кращих результатів з шести гонок, одна з перемог Потійка з Мішиним виявилась… зайвим, тобто «найгіршим» етапом сезону! Відверто кажучи, подібного юридичного казусу не траплялось вже досить давно…

Радикально відмінною була дорога до перемоги в іншого екіпажу, який викликав цікавіть наших вболівальників – звісно ж, мова про литовсько-український дует Стасіса Тараїле та Євгена Сокура. Протягом сезону хлопці аж ніяк не могли вважатись фаворитами – хоча б тому, що їхній N-груповий Ford Fiesta MK7 фактично був найслабшою машиною в класі LARC8. Про що мова, якщо тільки в потужності «фієста» програє «однокласникам» на Honda Civic Type R орієнтовно 40-50 кінських сил?
Але, зосередившись на надійності та стабільності виступів, наші герої зробили вірну ставку. В той час, як об’єктивно швидші Томас Мячкініс та Юстинас Аурила один за одним достроково полишили трасу, Тараїле з Сокуром вперто рухались на фініш – і домоглися свого, набравши необхідну кількість очок для здобуття чемпіонських титулів!

Варто відмітити при цьому, що, завдяки цим перемогам, Іван Мішин та Євген Сокур стали відповідно другим та третім українськими штурманами, які мають в своєму досьє чемпіонські титули в Україні та Литві. Першим в цьому сенсі був Адріан Афтаназів, який вигравав чемпіонат України в 2007 та 2009 роках, а чемпіонат Литви – в 2012 році. Щоправда, Адріан всі свої титули здобув в абсолютному заліку; отже, Івану та Євгену ще є куди прогресувати…
Фото © Tomas Čekanavičius, GR Photography