17:17 05 Жовтня 2022

Чемпіонат Литви: «Розгардіяш» в Утені

Складно підібрати якесь інше слово, ніж «розгардіяш», щоб максимально вичерпно змалювати перебіг подій на трасах недавнього Samsonas Rally Utena, фінального раунду чемпіонатів Литви та Латвії… 

АвторПавло СкобленкоПавло СкобленкоПрофіль »

Чимало цікавого можна було дізнатися ще за кілька днів до старту ралі, коли з’явився перелік учасників – у всіх основних заліках (чемпіонати Литви з ралі та ралі-спринтів, чемпіонат Латвії) назбиралася сотня екіпажів. Серед них були й українці Сергій Потійко та Іван Мішин на Škoda Fabia Rally2-Kit, які отримали нагоду поборотися за титул чемпіонів Литви у категорії LARČ3.

Цікаво, що литовці виставили п’ять екіпажів на техніці R5/Rally2 – на чолі з достроковим чемпіоном Доміникасом Бутвіласом, який цього року вже здобув п’ять перемог на п’яти етапах. До цієї компанії беззаперечних фаворитів долучився фінський юніор Самі Паярі (торік став чемпіоном Junior WRC і віце-чемпіоном ERC3 Junior, недавно додав до цього переліку «бронзу» в новій категорії WRC-3 Junior), який пілотував цікавий прототип Škoda Fabia N5, недавно підготований у Samsonas Motorsport.

На жаль, не надто потішив стан справ у латвійському заліку, де налічувалося тільки 14 екіпажів, з яких лише сім представляли власне Латвію. Чимало претендентів на титули в різних категоріях просто не з’явилися на фінальному етапі (переважно або завершили сезон, або вирішили стартувати на естонському Rally Saaremaa, яке заплановане на 7-8 жовтня). Очевидно, що латвійські ралі в останні два-три роки переживають насправді непрості часи – тільки окремі міжнародні успіхи Мартіньша Сескса (перемоги в заліку ERC Open на Škoda Fabia Rally2-Kit, перемога в абсолюті на латвійському етапі ERC) трохи пожвавлюють цю картину…

Поки латвійцям залишається покладати сподівання на наступний рік – останнім часом вже проскакували чутки, що Сескс планує програму виступів у чемпіонаті Європі за кермом Skoda Fabia Rally2 evo. Були навіть версії, що латвієць може отримати стабільне місце у складі фірмової команди MRF Tyres, яка цього року виграла ERC.

У п’ятницю найбільш цікавими стали дві події. Перша – успішна атака Самі Паярі, який на своїй Škoda Fabia N5 негайно почав пресувати господарів траси, виграв п’ять спецділянок зі шести та майже на чверть хвилини випередив непереможного досі Доміникаса Бутвіласа (забігаючи наперед, можна повідомити, що фін здобув перемогу в Утені з майже двохвилинною перевагою). Друга – ефектна аварія Йонаса Слуцкуса, після якої його Škoda Fabia R5 опинилася далеко на узбіччі, а двигун автомобіля залишився диміти на дорозі. Потішив також український дует Потійко-Мішин, який завершив день дев’ятим в абсолюті та другим у заліку LARČ3 (менш ніж дві секунди відставання від поляка Тимотеуша Йоча на Ford Fiesta Rally3).

А от субота розпочалася з ретельного «проріджування» рядів учасників – перелік «потерпілих» екіпажів почав стрімко збільшуватися. Серед них опинилися Кароліс Кайріс (один з претендентів на «срібло» у заліку LARČ5), Юстас Тамашаускас (місяць тому пересів зі задньоприводного BMW на техніку Rally2 і вже встиг здивувати своєю швидкістю), Доміникас Бутвілас (остаточно втратив шанс виграти всі шість етапів протягом сезону), Яніс Воробьйовс…

На превеликий жаль, ця хвиля неприємностей накрила також Сергія Потійка з Іваном Мішиним, які в той день зранку успішно атакували Тимотеуша Йоча та відібрали в нього лідерство у своїй категорії. Спочатку втрата майже чотирьох хвилин на СД8, потім прикра аварія на СД12… Все це позбавило українців місця у Топ-3 за підсумками сезону. Однак глядачам все ж вдалося побачити синьо-жовті кольори на фініші – екіпаж Вітаутаса Швядаса і Жільвінаса Сакалаускаса (Mitsubishi Lancer Evo IX), який цього року на знак солідарності з Україною виступає з українськими ліцензіями, переміг у дивізіоні LARČ5 і став четвертим в абсолюті!

Здавалося, після всіх цих ефектних подій на трасах під Утеною можна було спокійно чекати на новини про запланований виступ Сергія Потійка й Івана Мішина на фіналі ERC у Каталонії (20-22 жовтня). Однак у Proracing Rally Team, враховуючи низку організаційних та логістичних клопотів, змінились плани – команда з Потійком і Мішиним замість Іспанії вже найближчими днями виступить на Rally Saaremaa, де очікується навіть цікавіша компанія, ніж у європейському фіналі…

Взагалі, вся ця історія з «переламаними» планами виступу в Каталонії стала відзеркаленням ситуації в ERC-2022 – коли новий промоутер чемпіонату Європи півроку не міг визначитися з місцем і термінами фінального раунду, потім похапцем «організував» його як спільний етап зі WRC. Наслідки цілком очікувані – тривала невизначеність, раптове об’єднання світового й європейського етапів призвели до того, що чимало команд проігнорували фінал ERC-2022 (заявився тільки 21 екіпаж, з них лише шість на R5/Rally2). Але все ж не обійшлося без несподіванок – у Каталонії в заліку ERC можемо побачити інший український екіпаж, Антона Корзуна та Павла Кононова на Ford Fiesta Rally3!

Фото © Alfonsas Rakauskas Photography, Proracing, R4 Litus

Читайте також:
Ралі в соцмережах

Авто для ралі

  • 255 110 Melnichuk 001
  • 255 110 Pushko 002
ТОП-Відео

Всі права на матеріали, розміщені на сайті Rally.in.ua, охороняються відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права. При будь-якому використанні матеріалов сайту, гіперпосилання (hyperlink) на www.rally.in.ua є обов’язковим.

Контакти

Політика конфіденційності

Copyright © Ралі в Україні