19:09 12 Грудня 2022

Чемпіонат-2023: перший крок зроблено

Комітет ралі FAU опублікував попередню робочу версію календаря змагань Чемпіонату України з ралі 2023 року.

АвторВолодимир НекрасовВолодимир НекрасовПрофіль »

Попереджуючи питання на кшталт «Ви там шо, зовсім подуріли?», скажу одразу: члени комітету ралі цілком при пам’яті, сповна розуму, в них не бракує клепок і всього решти, про що ви, можливо, подумали. З огляду на існуючі обставини, комітет не може навіть точно оцінити імовірність проведення ЧУ в 2023 році, не те щоби гарантувати його. Але (далі цитую протокол засідання) «…взявши до уваги результати телефонного опитування потенційних учасників Чемпіонату та промоутерів змагань, а також на виконання рішення КАС FAU від 21.11.2022, Комітет ралі FAU вважає за потрібне розпочати підготовку необхідної документації для можливого проведення Чемпіонату України з ралі 2023 року». Досить розмите формулювання, яке потребує дещо ширшого пояснення.

Так, дійсно, протягом останніх двох місяців члени комітету ралі багато спілкувались зі спортсменами та промоутерами змагань – як в телефонному форматі, так і за допомогою різноманітних месенджерів. Загальну позицію гонщиків, яка сформувалась в результаті цих розмов, можна висловити так: саме зараз всі думки та вчинки спрямовані виключно на наближення перемоги у війні з російськими загарбниками – але, разом з тим, про долю та майбутнє автоспорту ніхто також не забуває. Переважна більшість спортсменів щиро скучили за змаганнями і налаштовані скористуватись першою ж можливістю для того, аби знову вийти на старт.

Схожу точку зору висловили й організатори потенційно можливих етапів ЧУ – Сергій Єженков, Олександр Мельничук, Олександра Кодак, Сергій Малик. Ба більше: Сергій Петрович Єженков навіть під час війни знайшов можливість потроху готувати повністю нову трасу, призначену для проведення спецділянки в форматі «паралельки». Подробиці стануть відомі згодом, але в загальному – робота потроху ведеться, а деякі її результати видно вже зараз.

Тому, об’єктивно кажучи, комітет ралі прийняв досить зважене, обережне та розумне рішення – опрацювати та поступово підготувати ті документи, які є мінімально необхідними для теоретично можливого проведення ЧУ-2023. Якщо ситуація в країні дозволить проводити змагання – чудово, в нас будуть готові календар та регламент. Якщо не дозволить – що ж, ми зробили певну роботу дарма. Хіба нам вперше?

Скажу більше (і це вже моя особиста думка) – було би просто чудово, якби щось подібне вчинив і комітет FAU з міні-ралі. Зрозуміло, що в плані вибору доріг для проведення змагань Кубок Лиманів зараз має набагато менше можливостей, аніж до війни – але, якщо такі варіанти розглядаються хоча б теоретично, про це варто було би повідомити принаймні вузьке коло спортсменів. Навіть те, що профільний комітет розглядає саму можливість відродження змагань, вже стало би потужним емоційним сигналом для ралійної спільноти.

Але повернемось, власне, до календарного плану ЧУ-2023, чернетка якого зараз виглядає так:

1 етап – 28-30 липня, ралі «Ворота України», Львівська обл.

2 етап – 25-27 серпня, ралі «Буковина», Чернівецька обл.

3 етап – 6-8 жовтня, ралі «Галіція», Львівська обл.

4 етап – 27-29 жовтня, ралі «Трембіта», Івано-Франківська обл.

5 етап – 17-19 листопада, ралі «Столиця», Житомирська обл.

Що можна тут прокоментувати? По-перше, доволі розумним виглядає рішення відкласти початок чемпіонату на кінець липня, а основну його частину провести восени. Оскільки всі перелічені траси фактично незалежні від погодних умов, імовірність їхнього проведення залежить виключно від ситуації на фронті – а вона стає чим далі, тим більш позитивною. Тож в даному випадку краще розраховувати на осінь, ніж на весну.

Інше питання, яке виникає при погляді на цей проект – чи не забагато нині для нашого чемпіонату п’ятьох етапів? Відповісти на це досить легко: краще зарезервувати і затвердити в Міністерстві молоді та спорту більше дат, ніж потім бігати та вмовляти чиновників надати дозвіл на проведення чогось незапланованого. Комітет розуміє, що обставини в будь-кого з промоутерів можуть змінитись – тому краще мати хоча б якийсь простір для маневрування.

Підбиваючи підсумки, скажемо так. Думки матеріальні. Якщо ми переконаємо себе, що будь-які дії в напрямку відродження автомобільних змагань не на часі – ми їх і не проведемо. Але якщо ми будемо вірити в те, що наступного року в Україні все ж пройде ювілейний, 30-й чемпіонат країни з ралі – так воно й станеться.

Треба просто докладати всіх зусиль для того, щоби це стало можливим.

Фото © Сергій Єженков, Євген Олейніков, Belle Deesse

Читайте також:
Ралі в соцмережах

Авто для ралі

  • 255 110 Melnichuk 001
  • 255 110 Pushko 002
ТОП-Відео

Всі права на матеріали, розміщені на сайті Rally.in.ua, охороняються відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права. При будь-якому використанні матеріалов сайту, гіперпосилання (hyperlink) на www.rally.in.ua є обов’язковим.

Контакти

Політика конфіденційності

Copyright © Ралі в Україні