За один етап до закінчення чемпіонату Литви з ралі українці Сергій Потійко та Іван Мішин можуть розпочинати святкувати перемогу в ньому!
Для екіпажу, що виступає в даному складі вже протягом дев’яти років, нинішній сезон із самого початку складався напрочуд вдало. Кожен з чотирьох перших етапів чемпіонату Литви приносив Сергію та Івану стовідсотковий результат: перемога в класі та достатньо високе місце в абсолютному заліку. Поєднання стабільності та швидкості призвело до того, що перед п’ятим етапом турніру, BERNER Rally Elektrėnai, екіпаж вважався вже «за п’ять хвилин чемпіонським».
Втім, певну різноманітність в класі LARC3 на даному етапі внесла неочікувана поява на старті іноземця Дмітрія Мячіна, добре знайомого українським вболівальникам ще по його довоєнних виступах на Александров Ралі 2012 та Ралі Трембіта 2013 років. Після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну спортсмен зник з ралійного небокраю – і ось через три з половиною роки знов з’явився в Литві вже під прапором Ізраїлю. Відверто кажучи, нам нічого невідомо про політичні погляди Дмітрія – але в контексті звіту про дане змагання його поява мала певне значення.
Від самого початку ралі виявилось, що Мячін, попри чотирирічну перерву, залишився доволі небезпечним суперником. З перших шести спецділянок Rally Elektrėnai він та Потійко виграли по три допи кожен – втім, в цілому Сергій був дещо швидшим і перед стартом СД7 випереджав суперника на 17 секунд. Але передостання секція ралі принесла українцю несподіваний сюрприз: під час восьмого допу в нього почала «провалюватись» гальмівна педаль, а під кінець спецділянки гальма «зникли» зовсім.
Останній сервіс ралі, за яким йшла лиш одна коротенька глядацька спецділянка, пройшов досить нервово – команді треба було не тільки полагодити гальмівну систему, але й змінити налаштування підвіски. Як наслідок, поспіхом випускаючи машину з сервісу, механіки неякісно закрили кришку багажника, яка миттєво відкрилась на допі, даруючи фотографам радість від незвичних кадрів. В підсумку, через всі ці пригоди Потійко з Мішиним втратили чимало часу і на фініш ралі прибули другими в своєму класі, поступившись «ізраїльтянину» 13-ма секундами.
Але вважати цей результат невдалим можна тільки з точки зору статистики. По-перше, Мячін брав участь в ралі поза заліком чемпіонату Литви – тож за друге місце в класі Потійко з Мішиним отримали таку ж кількість балів, як за перемогу. А по-друге, навіть і без цього набраних очок українцям вистачило, щоби достроково стати чемпіонами Литви 2025 року в класі LARC3 – адже головний конкурент, поляк Павел Важни, фінішував за їхньою спиною і остаточно втратив шанси на титул.
А ось інший «напів-український» екіпаж в складі Стасіса Тараіле та Євгена Сокура відклав вирішення «чемпіонського» питання на останній етап. Теоретична можливість стати чемпіонами вже на Rally Elektrėnai в них була – але для цього треба було принаймні фінішувати. На жаль, зробити це не вдалось – на СД5 екіпаж невдало виїхав на узбіччя, де великим каменем пробило паливний бак. На фініші допу спортсмени побачили, що бензин витікає просто на землю – і, щоби уникнути можливої пожежі, прийняли рішення гонку не продовжувати.
Втім, волею Фортуни загальна ситуація Тараіле та Сокура в класі LARC8 після Rally Elektrėnai тільки покращилась – адже жоден з їхніх конкурентів в боротьбі за титул також не зміг фінішувати в цьому нелегкому змаганні. Таким чином, Стасіс, як і раніше, зберігає лідерство в класі з відривом в 29 очок – тільки тепер до кінця турніру лишилось не два етапи, а один. З огляду на те, що очки на ньому будуть нараховані з підвищуючим коефіцієнтом 1,2, екіпажу, щоб зберегти свою першу позицію, необхідно в будь-якому разі доїхати до фінішу фінального етапу – чого ми йому щиро й бажаємо.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Alfonsas Rakauskas, Rally Elektrėnai