15:08 16 Липня 2025

Українці в Литві: краще, ніж коли-небудь

Чемпіонат Литви з ралі перетнув свій екватор – і наразі всі його українські учасники зберігають чудові шанси на призові місця та нагороди.

Нагадаємо, що в цьогорічному литовському чемпіонаті з ралі беруть участь, так би мовити, півтора українські екіпажі. Один з них є давно і добре знайомим нашим читачам – адже Сергій Потійко з Іваном Мішиним проводять разом вже дев’ятий сезон, і зараз на їхньому рахунку 74 спільні старти. Другий було створено лише минулого року – він складається з литовського пілота Стасіса Тараіле та українського штурмана Євгена Сокура. Втім, незважаючи на колосальну різницю в досвіді, про обидва тандеми можна сказати одне й те саме: поки що кожен з них проводить найкращий сезон в своїй кар’єрі.

З 2012 року – тобто, з самого початку виступів в якості першого пілота – Сергій Потійко виступає тільки й виключно на повнопривідних автомобліях. Спочатку це були N-групові Subaru та Mitsubishi, а починаючи з 2021 року – прототип Skoda Fabia Rally2-Kit. Протягом цього часу Сергій неодноразово був призером чемпіонатів України, Литви та Естонії, а в 2023 році йому навіть вдалось виграти чемпіонат Латвії в класі LRC3. Втім, литовський чемпіонат українцю жодного разу не підкорювався – і ось цього року він має чи не найкращі шанси зрештою взяти цю, недосяжну раніше висоту.

Не хотілося б наврочити, але поки що в цьогорічному чемпіонаті Литви – точніше, в заліку класу LARC3 – Потійко та Мішин йдуть зі 100-відсотковим результатом. На кожному з трьох етапів, що відбулись, українці неодмінно здобували перемогу, набираючи максимум очок – і тепер, що логічно, очолюють турнірну таблицю свого класу з величезним відривом в понад 20 залікових балів. Додамо до цього, що й команда Abepa ST-Sport, за яку виступають Сергій та Іван, наразі також лідирує в заліку колективів – хоча й не з такою вагомою перевагою.

Єдине, що може дещо засмутити наших спортсменів – це відносно невелика кількість суперників, що збирається на змагання в їхньому класі. Причому якщо на перших двох етапах чемпіонату в Лаздіяй та Кельме фактично половину класу наповнювали собою польські пілоти, то на третій етап в Укмерге з них приїхав тільки один – Павел Важни, який, власне, поки що йде другим в заліку чемпіонату. Сподіваємось, що на наступних етапах ситуація з наповненням класу покращиться – і українці зрештою здобудуть заслужені титули в напруженій боротьбі.

На відміну від досвідчених Потійка та Мішина, литовський пілот Стасіс Тараіле проводить в національному чемпіонаті лише другий повний сезон – і виступає він на одному й тому ж монопривідному Ford Fiesta MK7. Як ми вже казали, Євген Сокур розпочав виступи зі своїм литовським колегою минулого року – втім, після трьох перших гонок йому довелось зробити деяку паузу через народження дитини. Цього року екіпаж об’єднався знову і, здається, нових змін тут не передбачається.

Безперечно, найцікавішим є той факт, що з шести гонок, проведених Тараіле та Сокуром разом, лиш раз – в самому першому змаганні – вони не змогли пройти повну дистанцію ралі. Натомість, виступаючи в другій половині 2024 року з іншими штурманами, Тараіле жодного разу не фінішував! За такої наочної статистики цілком зрозуміло, що ані литовський пілот, ані його український штурман не мають жодного бажання переривати серію своїх успішних виступів.

Щодо турнірних здобутків литовсько-українського тандему, то пишатися перемогами хлопцям поки що не доводиться – кращими результатами Тараіле та Сокура наразі є треті місця в заліку класу LARC8, здобуті на двох останніх етапах чемпіонату, в Кельме та Укмерге. Варто відмітити, що за підсумками перших двох етапів Тараіле навіть на якийсь час очолив турнірну таблицю в класі – але сталось це виключно через невдачу фаворита, Томаса Мячкініса, який не зміг фінішувати в Rally Zemaitija. На третьому ж етапі, Junsema Rally Ukmerge, Мячкініс здобув впевнену перемогу – і таким чином вийшов на перший рядок турнірної таблиці, посунувши Тараіле на друге місце.

Звісно ж, до кінця сезону все може змінитись ще й не одного разу – але ми будемо сподіватись на те, що події розвиватимуться найкращим чином саме для українських спортсменів.

Автор © Володимир Некрасов

Фото © Andrius Tubius, Vilius Saltenis

Читайте також: