06:14 04 Жовтня 2023

«Легенди українського ралі»: перші підсумки

Оскільки перша хвиля адреналіну від виходу нашої власної книги вже трохи вщухла, можна зібратись з думками та зробити деякі висновки.

АвторВолодимир НекрасовВолодимир НекрасовПрофіль »

Отже, перше моє враження, як людини, яка контролювала весь процес з початку до кінця – книжка вийшла кращою, ніж я міг очікувати. Головне моє побоювання стосувалось якості ілюстрацій – адже переважна їх більшість потрапила нам в руки в жахливому стані. Це й не дивно, бо в 90-ті роки минулого сторіччя цифрової фотографії як такої ще не було; ну а плівки та друковані фото, на жаль, з часом втрачають навіть ті залишки якості, які мали колись.

Але кінцевий результат вийшов, не побоюся цього слова, фантастичним; і тут головна заслуга мого співавтора, дизайнера Кирила Бондаренка. Він зробив просто неймовірну роботу по реставрації фотографій, яка тривала кілька тижнів – і в підсумку ми отримали те, за що нам не соромно.

Не менша заслуга в успіху книги належить малюнкам Василя Галіва, якого певна частина ралійної спільноти вже добре знала й раніше – але в даному випадку його талант розкрився ще більше. Відверто кажучи, я дуже хотів би, щоби Василь і в майбутньому не звертав з обраного шляху так званого «історичного малюнка» – тобто малюнка, який, крім художньої складової, з максимальною точністю відображає також найдрібніші деталі об’єкту.

Загалом, мені, звісно ж, приємно, що книга одразу «зайшла» справжнім вболівальникам та вірним прихильникам ралі – хоча, водночас, хотілося б почути більше відгуків щодо її змісту. На даний час буквально двоє-троє людей (з числа тих, хто отримав книгу) повернулись до мене з певними уточненнями або додатковими питаннями безпосередньо щодо викладених фактів. Очевидно, причин може бути дві: або ми дійсно провели максимально глибоке дослідження, до якого нема чого додати – або більшість читачів ще не мали достатньо часу на вивчення книги. Сподіваюсь, час покаже.

Зрештою, найголовнішим показником інтересу до книги є те, що з першого накладу, який ми отримали трохи більше ніж два тижні тому, наразі залишилось менше десятка примірників. Знов-таки, трохи дивує те, що за цей час до мене звернулись аж один представник Автомобільної федерації та один з організаторів змагань – всі решта бажаючих купити книгу з автографом чи без нього відносились або до кола спортсменів (діючих та колишніх), або до лав глядачів та вболівальників. Будемо думати, що дане співвідношення зміниться, коли до нас приїде другий, додатковий наклад – це очікується в середині жовтня.

Якщо вже згадав про автографи – трохи про них. Особисто мені, чесно скажу, ніколи в житті не спало би на думку продавати власний підпис за гроші)). Але в процесі підготовки книги виникла ідея – брати за книгу з автографом додаткові 100 грн і перераховувати їх на підтримку благодійного проекту безкоштовних дитячих книжок Bookwagen. На таку пропозицію я зголосився моментально; і хочу доповісти, що на даний час ми вже перерахували на відповідний рахунок чотиризначну суму, отриману саме «за автографи». А особливо приємно те, що деякі читачі, дізнавшись про нашу ініціативу, вже за власним бажанням донатили додаткові суми на розвиток цього дуже цікавого та корисного проекту.

Ну, й наостанок – про наші подальші плани. Просто зараз, коли ви це читаєте, ми працюємо над перекладом книги про Lancia Delta HF Integrale на англійську – з метою запропонувати її європейським прихильникам бренду. Звісно, ми поки що не маємо жодного уявлення про те, чи буде цікаво, скажімо, італійцям або фінам читати про історію українського ралі – але ходіння по граблях вже стало для нас традиційною розвагою, тож чом би не спробувати ще й такий напрямок?

Паралельно з цим наша команда вже потроху почала роботу над другою книжкою в серії «Легенди українського ралі» – але справа це не швидка, тому очікувати на її появу раніше наступної весни я б не радив. Звісно ж, вам би хотілось вже дізнатись, якому бренду її буде присвячено – але нехай це поки що буде нашою маленькою тайною)) Скажу лиш, що з Божою допомогою за кілька років ми плануємо докладно вивчити та розповісти історію щонайменше трьох основних «китів» українського ралі: Ford, Mitsubishi та Subaru. А далі – подивимось…

Ще раз дякую всім, хто зацікавився нашою книжковою серією – ви наповняєте нас вірою в те, що для українського ралі ще настануть щасливі часи!

Малюнок © Василь Галів

Фото © Володимир Некрасов

Читайте також:
Ралі в соцмережах

Авто для ралі

  • 255 110 Melnichuk 001
  • 255 110 Pushko 002
ТОП-Відео

Всі права на матеріали, розміщені на сайті Rally.in.ua, охороняються відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права. При будь-якому використанні матеріалов сайту, гіперпосилання (hyperlink) на www.rally.in.ua є обов’язковим.

Контакти

Політика конфіденційності

Copyright © Ралі в Україні