Хочете взяти участь в змаганнях з віртуального ралі, але не знаєте, з чого почати? Тоді цей матеріал для вас.
Як пам’ятають наші читачі, цього року проект «Ралі в Україні» приділяв віртуальному ралі особливу увагу. За допомоги друзів та партнерів з компаній Ukrinstal та McLaut ми створили команду UA Rally Legends, яка взяла участь в усіх етапах українського чемпіонату з віртуального ралі RBR-UA – і виграла його! Особливо приємно те, що ми стали кращими серед дев’яти колективів, в складі яких були мега-досвідчені гравці не тільки з України, а й з багатьох європейських держав.
Але, крім перемоги в командному заліку, ми досить непогано, як для дебюту, виступили й в заліку пілотів. Так, лідер команди, бронзовий призер ралійного ЧУ-2021 Ігор Нечипорук здобув чемпіонські титули в абсолюті та повнопривідному класі URC1, а цілковиті новачки турніру, Андрій Дорош та Матвій Перебейніс, посіли відповідно друге та четверте місця в монопривідному заліку URC2. Можливо, результат наших пілотів міг би бути й кращим, якби…
Якби не помилки, яких ми припускались, відверто кажучи, на всіх стадіях турніру – від першого етапу і аж до фінального. Звісно ж, від цього не застрахований ніхто – але з нашого боку було б абсолютною недбалістю не зробити аналіз цих помилок після завершення сезону. Саме цим досвідом, накопиченим протягом року, ми й хочемо поділитись з тими, хто тільки замислюється про участь в змаганнях з віртуального ралі. Сподіваємось, ці спостереження допоможуть комусь піти нашим шляхом, не наступаючи на ті граблі, по яких ми вже пройшли.
Отже, ось 10 порад від команди UA Rally Legends – переможця чемпіонату з віртуального ралі RBR-UA 2025 року:
- Перш, ніж розпочинати участь в будь-якому турнірі, не пошкодуйте часу і уважно прочитайте його регламент (або взагалі будь-які правила, викладені організаторами). Загалом у віртуальному ралі обмежень не так багато, як в реальному – але все ж вони існують, і буде прикро в першій ж гонці отримати якийсь штраф через порушення, про яке ви й гадки не мали.
- Звісно, керувати автомобілем у віртуальному ралі можна й з клавіатури – але для того, аби їхати дійсно швидко, доведеться придбати щонайменше кермо та педалі. Знов-таки, не поспішайте замовляти все найдорожче – спочатку поспілкуйтесь із досвідченими гравцями, які знають вади й переваги найбільш поширених моделей. Та й взагалі, не соромтесь задавати будь-які питання на тематичних форумах – в більшості випадків новачку дадуть купу корисних порад та допоможуть розв’язати більшість виникаючих проблем.
- Обираючи собі автомобіль для змагань, не поспішайте одразу зупинятись на найпотужнішому варіанті. Найбільш раціонально буде заздалегідь взяти якусь спецділянку і проїхати її на кількох різних машинах з різними сетапами – причому порівнювати потрібно не результати проходження, а ваші особисті відчуття від їзди. Адже обирати для себе потрібно не найшвидший автомобіль, а той, яким вам комфортно керувати; той, чия поведінка на дорозі є найбільш зрозумілою саме для вас.
- Якщо ви ніколи раніше не брали участь в змаганнях, почніть з моноприводу. Всі пропоновані там автомобілі добре збалансовані, і різниця в результатах переважно залежатиме не від машини, а від її сетапу. Крім того, в моноприводі завжди більше новачків – а отже, дещо менша конкуренція. Відтак, ви матимете більше шансів показати гарний результат – а це завжди надихає на подальші кроки. І навпаки, невдало проїхавши одну-дві гонки на повному приводі, ви можете втратити інтерес до гри як такої.
- Не намагайтесь вчити спецділянки – все одно, всі не вивчите. Цей підхід працює в кільцевих гонках; але якщо ви вже обрали для себе ралі, то й вчиняйте, як раліст. Приділіть максимум уваги стенограмі; вчіться слухати та розуміти її. Можливо, через якийсь час вас перестане влаштовувати готова, тобто написана кимось стенограма – тож ви почнете писати власну. В будь-якому випадку, тільки такий підхід дозволить їхати швидко по різних, навіть абсолютно незнайомих трасах.
- Не нехтуйте тестовими ділянками, які зазвичай пропонуються організаторами за кілька днів до початку змагань. Участь в них допоможе вам підібрати кращий сетап для даного змагання, зрозуміти певні особливості дорожнього покриття – та й взагалі, налаштуватись на гонку, спіймавши потрібний настрій та темп. Натомість, їхати гонку без відповідної підготовки – погана ідея, яка зазвичай не призводить до бажаного результату.
- Зазвичай один етап в чемпіонаті RBR-UA триває шість днів, тому ви завжди можете обрати найбільш зручний час для того, аби його проїхати. При цьому треба зважати на безліч факторів: ваше самопочуття в той чи інший час доби, наявність/відсутність відволікаючих факторів (батьки, діти, домашні тварини тощо). Крім того, в наш непростий час треба також подбати про безперебійне живлення вашого комп’ютера та наявність стабільного інтернету – адже навіть миттєве зникнення струму в мережі викине вас з гри без можливості розпочати наново.
- Скоріше за все, вам не сподобаються однаково всі траси, запропоновані організаторами: деякі здаватимуться надто складними, деякі – нудними. Тут все залежить від поставленої мети. Якщо ви мали на увазі просто отримати задоволення – звісно ж, нема сенсу їхати ті гонки, які не припали до душі. Але якщо ви хочете змагатись за перемогу в турнірі – вам потрібно стартувати в усіх його етапах і витискати максимальний результат з кожного змагання, байдуже, подобається воно вам чи ні.
- Завжди намагайтесь дістатись фінішу, навіть якщо з самого початку все йде не за планом. Перш за все, кожен кілометр дистанції – це корисний досвід та практика. Але не менш важливо й те, що фініш у змаганні, навіть за допомогою системи SupeRally, зазвичай приносить залікові бали (хай і небагато). А це може стати критично важливим наприкінці сезону.
- Ну, й головне: неодмінно беріть участь в командному заліку. Спробуйте приєднатись до складу якоїсь вже існуючої команди, а якщо не вийшло – створіть свою. По-перше, це дисциплінує – адже ви матимете певну відповідальність один перед одним. По-друге – зробить гру цікавішою за рахунок наявності тактичної складової. І головне: колективний розум – це сильна штука. Товариші по команді не тільки допоможуть вам уникнути помилок, але й підтримають в скрутні моменти, підкажуть потрібні рішення або просто піднімуть настрій добрими жартами.
P.S. Насправді, всі ці поради, з невеликим корегуванням, цілком слушні й для реального автоспорту. Але оскільки в даний час спробувати себе в реальному ралі, навіть за великого бажання, майже неможливо – ми й пропонуємо бажаючим приєднуватись до віртуальних змагань. І запевняємо: наша команда із задоволенням допоможе початківцям зробити ці перші кроки – які, можливо, згодом приведуть і на справжні ралійні траси.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © UA Rally Legends