
Питання «чи потрібні автогонки під час війни» вже четвертий рік обговорюється автоспортивною спільнотою – і, насправді, кожен з учасників або прихильників змагань має з цього приводу власну позицію. Але, попри всі обговорення та різноманіття думок, лишаються люди, які просто проводять ці змагання – там, де для цього є можливості, і так, як це дозволяють обставини. Одним з таких «упертюхів» є колектив Галицького автоклубу, який вчергове організував клубне змагання з гірських гонок «Бескид-2025» на добре відомому фанатам дисципліни Ужоцькому перевалі в Закарпатській області.
На жаль, цілком очікуваним став той факт, що кількість учасників змагання порівняно з минулорічною гонкою жодним чином не зросла – як і торік, на старт вийшло два десятка учасників переважно з західних областей України. Знов-таки, як і торік, вони практично навпіл поділились між «спортивним» та «аматорським» заліками, де беруть участь, відповідно, автомобілі, оснащені каркасами безпеки, та звичайні дорожні автівки. А от чого зміни торкнулись, то це кількості повнопривідної техніки: цього разу така була наявна лиш в «аматорському» заліку.

Організатори залишились вірними тому формату змагання, який практикується ними вже третій рік поспіль – коли для визначення переможців враховуються по два кращі результати кожного спортсмена, показані ним в кожен з двох днів змагання. Простіше кажучи, до підсумкового результату йдуть два кращі суботні підйоми і два недільні. З урахуванням мінливої погоди, яка щоразу підкидувала учасникам сюрпризи у вигляді дощу, такий підхід можна назвати найбільш справедливим – адже він дозволяє об’єктивно оцінити швидкість кожного як на сухій, так і на вологій трасі.
І ось що цікаво: минулого року на тому ж самому Ужоцькому перевалі домінували переважно «спортсмени», тобто учасники на каркашених автомобілях, яких в топ-п’ятірці було аж четверо. Але тепер картина змінилась докорінно: з перших восьми пілотів, що показали найкращий час за підсумками двох днів змагання, шестеро виступали якраз на серійних автомобілях! Добра це тенденція чи погана – судити фахівцям; але однозначно те, що ігнорувати її навряд чи буде правильно.

Якщо ж говорити про персоналії, то найшвидшим серед учасників спортивного заліку цього разу був абсолютний чемпіон України з гірських гонок 2019 року Дмитро Захаров (Honda Civic Type R), а також пара рівненських пілотів, Дмитро Семенюк та Денис Горковчук, які по черзі стартували на одному Renault Megane. Серед учасників на серійній техніці кращі результати показали Михайло Кальмер на Mazda MX-5, Маркіян Клименко на Subaru BRZ та Олександр Худа на BMW 328d.
Не можна оминути увагою й абсолютний дебют в автомобільному змаганні 20-річного юніора з Вінниці Матвія Перебейніса, який до цього мав досвід участі виключно в віртуальному ралійному чемпіонаті RBR-UA. Враховуючи, що молодий пілот був єдиним в спортивному заліку, хто стартував на звичайній дорожній гумі, очікувати від нього блискавичних результатів було б наївно; та й фінішу Матвій не дістався через проблеми з електрикою, що виникли на його 15-річному Seat Ibiza. Але сам факт приходу нового учасника в реальні гонки з віртуального автоспорту є непоганим прикладом для молоді, яка має прагнення реалізувати себе поза межами комп’ютерного монітору.

Наприкінці додамо, що гірська гонка «Бескид», як вже традиційно відбувається в Україні, мала й благодійну складову: під час змагання всі бажаючі могли долучитись до збору коштів для підрозділу, в якому служив один з найпалкіших прихильників вітчизняного автоспорту Василь Довбуш (про його загибель ми сповіщали два тижні тому). Долучитись до збору, віддавши таким чином шану загиблому воїну, можна й зараз, поповнивши банку за посиланням.
Фото © Андрій Конвіцький