![255 110 Melnichuk 001](images/banners/ads/255_110_Melnichuk_002.jpg)
Попереджуючи питання на кшталт «Ви там шо, зовсім подуріли?», скажу одразу: члени комітету ралі цілком при пам’яті, сповна розуму, в них не бракує клепок і всього решти, про що ви, можливо, подумали. З огляду на існуючі обставини, комітет не може навіть точно оцінити імовірність проведення ЧУ в 2023 році, не те щоби гарантувати його. Але (далі цитую протокол засідання) «…взявши до уваги результати телефонного опитування потенційних учасників Чемпіонату та промоутерів змагань, а також на виконання рішення КАС FAU від 21.11.2022, Комітет ралі FAU вважає за потрібне розпочати підготовку необхідної документації для можливого проведення Чемпіонату України з ралі 2023 року». Досить розмите формулювання, яке потребує дещо ширшого пояснення.
Так, дійсно, протягом останніх двох місяців члени комітету ралі багато спілкувались зі спортсменами та промоутерами змагань – як в телефонному форматі, так і за допомогою різноманітних месенджерів. Загальну позицію гонщиків, яка сформувалась в результаті цих розмов, можна висловити так: саме зараз всі думки та вчинки спрямовані виключно на наближення перемоги у війні з російськими загарбниками – але, разом з тим, про долю та майбутнє автоспорту ніхто також не забуває. Переважна більшість спортсменів щиро скучили за змаганнями і налаштовані скористуватись першою ж можливістю для того, аби знову вийти на старт.
Схожу точку зору висловили й організатори потенційно можливих етапів ЧУ – Сергій Єженков, Олександр Мельничук, Олександра Кодак, Сергій Малик. Ба більше: Сергій Петрович Єженков навіть під час війни знайшов можливість потроху готувати повністю нову трасу, призначену для проведення спецділянки в форматі «паралельки». Подробиці стануть відомі згодом, але в загальному – робота потроху ведеться, а деякі її результати видно вже зараз.
![](images/pictures/2022/RY202200_PR17_1_parallel.jpg)
Тому, об’єктивно кажучи, комітет ралі прийняв досить зважене, обережне та розумне рішення – опрацювати та поступово підготувати ті документи, які є мінімально необхідними для теоретично можливого проведення ЧУ-2023. Якщо ситуація в країні дозволить проводити змагання – чудово, в нас будуть готові календар та регламент. Якщо не дозволить – що ж, ми зробили певну роботу дарма. Хіба нам вперше?
Скажу більше (і це вже моя особиста думка) – було би просто чудово, якби щось подібне вчинив і комітет FAU з міні-ралі. Зрозуміло, що в плані вибору доріг для проведення змагань Кубок Лиманів зараз має набагато менше можливостей, аніж до війни – але, якщо такі варіанти розглядаються хоча б теоретично, про це варто було би повідомити принаймні вузьке коло спортсменів. Навіть те, що профільний комітет розглядає саму можливість відродження змагань, вже стало би потужним емоційним сигналом для ралійної спільноти.
![](images/pictures/2022/RY202200_PR17_2_grader.jpg)
Але повернемось, власне, до календарного плану ЧУ-2023, чернетка якого зараз виглядає так:
1 етап – 28-30 липня, ралі «Ворота України», Львівська обл.
2 етап – 25-27 серпня, ралі «Буковина», Чернівецька обл.
3 етап – 6-8 жовтня, ралі «Галіція», Львівська обл.
4 етап – 27-29 жовтня, ралі «Трембіта», Івано-Франківська обл.
5 етап – 17-19 листопада, ралі «Столиця», Житомирська обл.
Що можна тут прокоментувати? По-перше, доволі розумним виглядає рішення відкласти початок чемпіонату на кінець липня, а основну його частину провести восени. Оскільки всі перелічені траси фактично незалежні від погодних умов, імовірність їхнього проведення залежить виключно від ситуації на фронті – а вона стає чим далі, тим більш позитивною. Тож в даному випадку краще розраховувати на осінь, ніж на весну.
Інше питання, яке виникає при погляді на цей проект – чи не забагато нині для нашого чемпіонату п’ятьох етапів? Відповісти на це досить легко: краще зарезервувати і затвердити в Міністерстві молоді та спорту більше дат, ніж потім бігати та вмовляти чиновників надати дозвіл на проведення чогось незапланованого. Комітет розуміє, що обставини в будь-кого з промоутерів можуть змінитись – тому краще мати хоча б якийсь простір для маневрування.
![](images/pictures/2022/RY202200_PR17_3_spectators.jpg)
Підбиваючи підсумки, скажемо так. Думки матеріальні. Якщо ми переконаємо себе, що будь-які дії в напрямку відродження автомобільних змагань не на часі – ми їх і не проведемо. Але якщо ми будемо вірити в те, що наступного року в Україні все ж пройде ювілейний, 30-й чемпіонат країни з ралі – так воно й станеться.
Треба просто докладати всіх зусиль для того, щоби це стало можливим.
Фото © Сергій Єженков, Євген Олейніков, Belle Deesse