19:17 25 Квітня 2023

Rallye Prague Revival: новий досвід для українців

Черговою країною, яку відвідали цього року українські спортсмени-ралісти, стала Чехія – минулими вихідними тут відбулося 12-те Rallye Prague Revival.

На відміну від інших закордонних стартів наших спортсменів, про які ми писали раніше, цього разу мова йде про ралі історичних автомобілів (тобто автівок, вироблених 30 та більше років тому). Зазвичай в таких змаганнях використовується не надто складний маршрут – з огляду на поважний вік техніки, яка вже не придатна для великих швидкостей, трамплінів, бродів тощо. Але цьогорічне Rallye Prague Revival виявилось не таким вже й простим – тут були й слаломні спецділянки на іподромі, і підйом на холм, і навіть ділянки для ралі-кросу.

Україну на цьому змаганні представляли два екіпажі, в складі яких було справжні легенди вітчизняного автомобільного спорту: Юрій Бомбандьоров/Олександр Медведченко та Микола Чмих-старший/Валентин Мартишко. Відзначимо, що кожен обрав свою тактику для цього виступу – якщо Чмих та Мартишко вирішили орендувати на гонку в Чехії раритетну Skoda 120, то Бомбандьоров з Медведченком стартували на вже знайомій їхнім прихильникам Lada 2103, підготовленій в Києві.

Практика показала, що більш результативним виявився підхід киян, які подолали всю дистанцію празького ралі і фінішували на 18-й позиції з-поміж понад 30 учасників шостого залікового класу. А от харків’янам не поталанило – орендована машина виявилась надто «сирою», постійно перегрівалась, двигун глох та відмовлявся заводитись… Коли ж після проходження двох перших спецділянок під час вмикання задньої передачі відмовило зчеплення, Микола Чмих вирішив, що з нього досить – і оформив технічний схід з дистанції.

«Насправді, ми отримали чимале задоволення від самого заходу, – розповів проекту «Ралі в Україні» Микола Чмих-старший. – В наших реаліях важко уявити, як можна одночасно проводити три історичні змагання із загальною кількістю учасників понад 200, і при цьому зберігати порядок, спокій та чіткий графік. Також сподобався підхід до технічного контролю: для перших чотирьох класів влаштовують дуже серйозні перевірки, вимагають повної відповідності оригіналу або омологації. А от в молодших класах, починаючи з п’ятого і далі, вимоги набагато більш демократичні, що мотивує стартувати багатьох учасників.

Загалом я ще більше укріпився в думці, що ідея змагань для ветеранів автоспорту, які я почав проводити до війни, має гарні перспективи. Зараз я вже чітко розумію, де, як та за якими принципами ми будемо організовувати такі змагання після перемоги. Тож, попри прикрий схід та неможливість фінішувати в даному ралі, ми все одно отримали новий корисний досвід участі в масштабному та добре підготовленому змаганні».

Автор © Володимир Некрасов

Фото © Pietro Potijev, M-Sport

Читайте також: