10:25 29 Серпня 2021

Гірські гонки: якщо всі гості прийдуть

Розв’язка цьогорічного гірського чемпіонату теоретично може бути напрочуд цікавою.

Вже другий рік поспіль цінність фінального етапу чемпіонату України з гірських гонок є дещо вищою за решту змагань – адже регламентом передбачено застосування до всіх набраних пілотами очок коефіцієнту 1,2. Звичайно, якщо протягом сезону в залікових класах немає боротьби, жодні коефіцієнти ситуацію не врятують – але, на щастя, це не про нинішній чемпіонат. Цього року обставини склалися таким чином, що доля майже всіх титулів лишається невідомою аж до фінального змагання.

Розбираючи ситуацію більш детально, почнемо з абсолютного заліку, де претендентами на головну нагороду сезону є двоє пілотів – Олександр Козлов, в активі якого наразі 106 очок, та Сергій Юнашев, який має 94 залікові бали. Відзначимо: дані цифри (як і в усіх інших випадках) наведені з урахуванням того факту, що найгірший з семи етапів чемпіонату для кожного спортсмена не буде взято до уваги. Наприклад, у випадку з Козловим та Юнашевим такими етапами поки що є п’ятий та другий відповідно.

Отже, для того, щоби випередити Козлова, Юнашеву варто набрати на фінальному етапі на 12 очок більше. Що конкретно потрібно для цього зробити Сергієві? Ну, наприклад, виграти гонку – і сподіватись, що Олександр не підніметься вище четвертої позиції. Імовірно? Цілком; адже протягом сезону Юнашев, попри менш потужну техніку, тричі фінішував вище за Козлова.

Продовжуючи наші прогнози, ми мали би перейти до повнопривідного класу А4 – але, на жаль, він, як і найменш потужний клас А1, цього року, скоріше за усе, не відбудеться через недостатню кількість учасників. Натомість вже стовідсотково можна сказати, що відбудеться клас А5, де необхідні десятеро пілотів зібрались ще на третьому етапі чемпіонату. Теоретично на чемпіонство тут претендують знов-таки двоє – Олександр Козлов та Павло Лакушев; однак сподіватись на те, що Лакушеву вдасться відіграти на фінальному змаганні 18 очок відставання від Козлова, майже не варто.

Найбільша «заруба» очікується в дволітровому монопривідному класі А3, де чисто математично на титул мають шанси аж шестеро пілотів. Втім, імовірність того, що Владислав Сінані, Андрій Вакаров, Володимир Барна чи Віталій Юр’єв дивом вирвуться на першу сходинку турніру, дуже мала – а от між Дмитром Захаровим та Іваном Ракусом має розгорнутись справжня баталія. І це не дивно – адже двох лідерів перед фінальним етапом розділяє всього один заліковий бал!

Статистика, звичайно ж, віддає перевагу Захарову – в шести попередніх гонках він чотири рази був швидший за Ракуса, а ще два етапи просто пропустив через аварію. Але гонки непередбачені, тому Дмитру потрібно ставитись до вирішального змагання з усією можливою серйозністю. Це ж саме стосується й Івана – в будь-яку мить йому може посміхнутись доля (наприклад, у вигляді мінливої погоди), і тут буде важливо не втратити свій шанс.

Набагато легше захистити титул в класі А2 Сергію Юнашеву, який перед фінальним етапом має перевагу аж в 14 очок над Володимиром Апостолюком. Фактично, Апостолюк може сподіватись лише на дуже сприятливі обставини – йому не тільки потрібно вигравати гонку, але й очікувати на сход головного конкурента. Додамо, що навіть це спрацює виключно у випадку, якщо в даному класі на фіналі стартуватиме щонайменше дев’ятеро пілотів (адже кількість нарахованих балів напряму залежить від кількості стартуючих).

Дочитавши до цього місця, ви, напевно, вже налаштувались на те, що фінальна гонка гірського чемпіонату буде захоплюючою – але… є одне «але». Судячи з попередньої заявки на фінальний етап серії, «Ворота України», дехто з фаворитів вже не дуже-то й вірить у можливість змінити турнірне становище – принаймні, ані Сергія Юнашева, ані Володимира Апостолюка на даний час в заявці на гонку ще немає. І якщо ситуація не зміниться найближчим часом, чемпіонство в класі А2 достроково дістанеться Юнашеву, а в абсолюті – Козлову. В цьому випадку єдине, що нам залишиться – уважно слідкувати за подіями в класі А3, де головні опоненти налаштовані на жорстке вирішальне протистояння.

Автор © Володимир Некрасов

Фото © Євген Хитрук, Андрій Питусильник, Михайло Овсянік

Читайте також: