11:39 06 Березня 2019

В пошуках чемпіонів: Закарпаття

Проект «Ралі в Україні» презентує перше масштабне дослідження на тему «Куди зникли автогонщики?». 

Цьогорічне ралі «Зимові Вершини» вкотре привернуло до себе багато уваги – нажаль, серед іншого, і в негативному ключі. В якийсь момент здавалося, що через брак снігу та учасників гонка знаходиться на грані зриву. Де поділись справжні зими з горами снігу, як у дитинстві? Куди зникли всі автогонщики? Як сталось, що в карпатських ралі нема кому стартувати?

Не візьмемось говорити за погоду – це компетенція метеорологів або карпатських мольфарів. Давайте краще дослідимо питання наповненості каналу. Звичайно, погано, що з усієї країни на гонку заявилось п’ять, а стартувало лише чотири екіпажі. Але чому при цьому Західну Україну представили лише львів’яни Олег Слезінський в заліку та Дмитро Захаров «нулями»? Парадокс: край, де майже кожна гравійна дорога може бути спецділянкою, не має власних гонщиків…

Чи все ж таки має?

В пошуку відповіді ми покопались в архівах та зібрали перелік гонщиків Західної України, які коли-небудь стартували в ралі і чисто теоретично могли б наповнити канал майбутніх етапів регіонального Кубку Карпат. Імовірність старту для кожного з них ми оцінили у відсотках; звичайно ж, це суто суб’єктивна оцінка, яка може бути досить приблизною. Також, для зручності читачів, ми поділили цей список на чотири частини за географічною ознакою: Закарпаття, Прикарпаття, Буковина та Галичина. Отже сьогодні вашій увазі пропонується частина перша – Закарпаття.

Мирослав Василенко 

Чемпіон України з гірських перегонів 2007 року має на своєму рахунку 10 ралійних стартів (серед них – навіть одну перемогу в класі на ралі «Львівський Стандарт» 2008). Протягом кількох років Мирослав намагався продати свою червону Opel Astra, але, здається, це йому досі не вдалося. З іншого боку, і спроб стартувати Василенко не робив вже 10 років.

Ймовірність старту в ралі: 20%

Степан Німець 

Сімейний екіпаж Степана та Сергія Німців стартував в ралі лише раз, на «Буковині» 2005 року. Втім, Сергій Німець є дворазовим чемпіоном України з гірських перегонів (2012, 2013). Екіпаж свого часу виступав на Opel Kadett та Ford Escort; наразі в сім’ї Німців залишився VW Golf, але ця машина за теперішніх умов годиться лиш для гірських перегонів.

Ймовірність старту в ралі: 40%

Олександр Прядко

Ужгородський гонщик Олександр Прядко є власником доволі рідкісного для України ВАЗ 2105. Поки що Олександр приймав участь лише в гірських перегонах, але потенційно ми могли б стати свідками цікавого ралійного протистояння кількох «п’ятірок», серед яких була би й ужгородська.

Ймовірність старту в ралі: 20%

Вадим Трутнєв 

Досвідчений раліст з Ужгорода не потребує додаткових презентацій – Вадима Трутнєва знають усі. Минулого року брав участь у гірських змаганнях на Ford Escort RS 2000 mk6. Зараз синій Ford, як і його червоний «брат», шукають нових власників через дошки оголошень тематичних форумів – але бензин з крові Вадима не вийде, напевно, ніколи.

Ймовірність старту в ралі: 50%

Сергій Трутнєв 

Справжня легенда закарпатського автоспорту, Сергій Альбертович Трутнєв вже давно не бере участі у ралі (хоча на гірські гонки час від часу виїжджає). Об’єктивно кажучи, сподіватись побачити Трутнєва на старті ралі можна хіба у якомусь виключному випадку – але… Чому б ні?

Ймовірність старту в ралі: 10%

Сергій Шевченко

Єдиний з ужгородців, хто стартував в ралі протягом останніх двох років. Так, не частіше одного разу на рік – але все ж таки. І хоча чорну Opel Astra також виставлено на продажу, на нашу думку, поява Сергія на старті ралійного змагання в 2019 році імовірніша серед усіх закарпатців.

Ймовірність старту в ралі: 80%

Далі буде

Автор © Василь Довбуш

Фото © Володимир Некрасов, Олександр Василюк, Євгенія Єженкова, Олексій Горбенко

Читайте також: